Classic Young Masters

www.classicyoungmasters.nl

Een eigen bedrijf als bijbaan!

Classic Young Masters staat voor een route met gids ter ondersteuning van jonge talenten in de klassieke muziek. Classic Young Masters is een Nederlandse organisatie waar jonge talentvolle musici zich kunnen ontwikkelen.

We begeleiden hen hierin met een bewezen programma, dat focust op toekomstbestendige ontwikkeling van benodigde competenties. Dit programma draagt eraan bij dat de musici klaar zijn voor een carrière als professioneel veelzijdig en zelfstandig musicus.

Achtergrond

Stichting Classic Young Masters (CYM) is opgericht in 2012 en richt zich op het scouten en coachen van talentvolle jonge musici in die zich graag willen ontwikkelen tot professioneel musicus en is daarmee uniek in Nederland. Van musiceren méér maken dan een hobby, vraagt naast de ontwikkeling van muzikale vaardigheden ook de ontwikkeling van andere competenties zonder het plezier en de passie te verliezen. Bovendien is het belangrijk ondersteund te worden in de keuze waar men zal gaan studeren.

Doel

Classic Young Masters (CYM) scout en begeleidt jonge (12-21 jaar), zeer getalenteerde en gepassioneerde klassieke musici. Voor velen van hen is de wereld van de professionele kunst en cultuur (nog) onbekend terrein. CYM maakt deze leerlingen wegwijs en geeft advies op maat om te helpen met de juiste keuze en ontwikkeling. Dit alles natuurlijk met als doel om hen uiteindelijk tot bloei te laten komen in de (inter)nationale muziekwereld.